Cykling

Cykling er konditionstræning på en motionscykel, hvor du på et hold
bliver guidet igennem af en instruktør, som sørger for, at du får sved på panden.
Hastigheden og belastningen på cyklen justeres flere gange i løbet af timen i takt med musikken, så du får det optimale udbytte af træningen.

Easyline

Easyline består af faste stationer, der i én og samme bevægelse træner to muskelgrupper af gangen, således at hver øvelse aktiverer mere end én muskelgruppe. Det er denne funktion i Easylines koncept, der gør det til noget unikt og nyskabende indenfor cirkeltræning.
Udover de faste stationer er der et utal af varierede stationer, som sættes ind mellem de faste stationer” Ønsker du højt humør og høj puls så er cirkeltræning noget for dig.

Stram op

Stram op er en time med opstrammende og styrkende øvelser. Der er fokus på de store muskelgrupper som ben, balder, ryg, mave, bryst og arme. Der trænes meget med egen kropsvægt, men også redskaber som; håndvægte, body-bars, redondo-bold, elastik og stepbænk vil blive brugt i forskellige øvelser og variationer. Der arbejdes med let vægt, og mange gentagelser. Holdet er begynder-venligt, og alle øvelser bliver instrueret.  Grundig opvarmning er en vigtig del af timen, så hele kroppen bliver forberedt på planlagte program. Programmet varierer fra gang til gang, med forskellige øvelser der stadig arbejder hele kroppen igennem.

Zumba

Ordet “Zumba” betyder at bevæge sig hurtigt og have det sjovt, og det er præcis dækkende for denne motionsform.
Ved brug af inspirerende musik sammen med enkle dansetrin, kommer forbrænding i vejret og kroppen fyldes med energi – samtidig med at det er sjovt og nemt at lære. Zumba danses uden partner, og træningen består af opvarmning, bevægelser til at øge af pulsen, mindre danseserier og afslutningsvis
udstrækning af krop og muskler. Når man danser Zumba, er det vigtigt at have træningstøj som man kan bevæge sig frit i samt gode indendørs gummisko.
  

Yoga Mindfull

Yoga asanas(yoga stillinger) øger din styrke og smidighed. Stillingerne opbygget, så de virker støttende/helbredende på de vitale organer og afbalancere stofskifte og hormon produktion
Mindful Yoga er for alle, der er fokus på at øge kropsbevidstheden, komme tilbage til dig selv og minimerer mængden af tanker, der omhandler fortid og fremtid.
Holdet afsluttes med en guidet meditation, hvor du opnår yderligere fordybelse, ro og nærvær, hvor både krop og sind restituere.
Undgå så vidt muligt at spise og drikke en time før hold start.
Yoga virker udrensende, så husk at drikke rigeligt med vand efter deltagelse på holdet.
Der tages ikke hensyn til graviditet på holdet.

 

Yoga/Stræk

Føler du dig stiv og usmidig, vil du kunne opnå store fordele ved at deltage på holdet.
Yoga/stræk er Yin inspireret yoga, hvor der kun arbejdes med stræk, de enkelte stræk holdes i minimum 3 minutter af gangen.
Når strækket holdes i længere tid, giver det mulighed for at spændinger der sidder i bindevævet kan give slib. Sammensætningen af strækkene er desuden med afsæt i at afbalancere meridian og chakraenergierne.
Meget lav fysisk aktivitet, så varmt løstsiddende tøj anbefales.
Undgå så vidt det er muligt at spise og drikke en time før yoga/stræk.
Yoga/stræk virker udrensende og det anbefales, at du drikker rigeligt med vand efter deltagelse på holdet.
Er du gravid frarådes det at gå på dette hold.

Yoga Flow

Yoga Flow.

Yoga asanas(yoga stillinger) øger din styrke og smidighed. Stillingerne opbygget, så de virker støttende/helbredende på de vitale organer og der opnås afbalancering af stofskifte og hormon produktion.Her er fokus på hurtigt flow, dynamik og styrke. Det anbefales, at du har deltaget på mindfull yoga et par gange før eller har anden erfaring med yoga.
For at opnå størst effekt af dette hold, anbefales det at forsætte på Yoga Mindfull, der ligger i umiddelbar forlængelse af dette hold.
Undgå så vidt muligt at spise og drikke en time før hold start.
Yoga Flow virker udrensende, så husk at drikke rigeligt med vand efter deltagelse på holdet.
Der tages ikke hensyn til graviditet på holdet.

Latter yoga

Latter styrker immunforsvaret, løsner op for spændinger, mindsker stress og gør underværker på krop og sind. 1 min fri latter, forbrænder efter sigende, lige så mange kalorier som 10min intensiv træning i romaskine. Jeg vælger latter……
Latteryoga blev opfundet af den indiske læge Madan Kataria i 1995.  Han kombinerede lette yoga øvelser med lege og falsk latter. Hjernen kan ikke kende forskel på ægte og falsk latter, så under falsk latter frigives der de samme lykkehormoner, som under naturlig latter.
Latter yoga er i al sin enkelhed, lette yoga øvelser bygget ind i lege, hvortil man laver falsk latter. Efter ca. 30 minutter med let yoga og falsk latter, er der fri latter.
Måske er det ikke sket siden din barndom, men mon ikke vi alle har oplevet at få grineflib, der hvor man bare ikke kan stoppe med grine, selv om der egentlig ikke er noget at griner af. Det er hvad der sker under fri latter.
Vi slutter af med guidet afspænding og stilhed, så tag et tæppe med.

Jumping Fitness

Jumping® Fitness er et dynamisk fitnessprogram, som udføres på specielt udviklede Jumping® PROFI trampoliner.

Jumping® Fitness blev dannet med tanke på at udvikle et træningsprogram, der styrkede kroppen på en positiv og livsglad måde. Grundlaget for Jumping Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobictrin, dynamiske sprint og "powersport"-elementer.

Jumping® Fitness er en fantastisk kardiotræning kombineret med god musik og glade mennesker. Kompleksiteten af øvelserne bevirker, at hele kroppen bliver styrket. Jumping® Fitness er tre gange mere effektiv end løb, hvilket blandt andet skyldes den konstante tyngdekraftsændring, der medfører, at mere end 400 muskler bliver aktiveret samtidig. Jumping® Fitness forbedrer styrkelsen af de komplekse muskler i hele kroppen og er takket være trampolinens bløde affjedring velegnet til genopbygning efter skader. Jumping® Fitness har en gunstig virkning på det kardiovaskulære system, øger lungekapaciteten og den overordnede udholdenhed.

Jumping® Fitness udføres af uddannede instruktører, der er indehavere af "Jumping Basis Diploma". Kurserne håndteres på verdensplan af professionelle mastertrainere.

"Jumping er ikke vanskelig koreofrafi, men er velegnet for alle"

Crossdance

Crossdance™ er et dance fitness koncept, som er modulopbygget. Vi danser efter det berømte Crossdance™ hjul, som du vil blive introduceret for og lære at kende når du møder op på en time.
Modulerne er: dance, bodytoning, cardio og balance, og er nøje sammensat og kommer i en rækkefølge, så du får den mest optimale træning. Hvorend du danser Crossdance™ i Danmark eller i udlandet vil der ikke blive afviget fra ombygningen af timen. Du vil som deltager vide præcis, hvornår vi skal igang med de forskellige moduler

Bold

TRÆNING PÅ DEN STORE BOLD
Træning på bold er styrketræning med egen kropsvægt - der kan inddrages ekstra vægt fx håndvægte og andet udstyr i træningen.
Du træner kropsstammens muskler i et samspil og bliver bomstærk, desuden får du trænet balancen og koordinationen til tops. Du kan opfatte det som en slags grundtræning, som du kan drage nytte af på andre hold og i din hverdag.
Hvis du har problemer med ryggen, nakke, skulder eller knæ vil dette hold også være noget for dig (med få undtagelser).
Du vil blive udfordret, få sved på panden, og du vil ret hurtigt kunne mærke resultater.

Motionsboksning

Boksetræning er for dig som gerne vil udfordres på både styrke og udholdenhed.
Boksetræning er en kombination af slag-, styrke- og konditionstræning. Det er en time med høj intensitet, som laves i mange variationer, hvilket gør træningen alsidig og det bliver aldrig kedelig. I timen benyttes der redskaber som sjippetove, sandsække, bokshandsker, plethandsker, bolde, vægte mm.Der er plads til alle og man er selv med til at sætte tempoet i timen.

 

Du kan se holdplanen her 

Kommende arrangementer

ALLE ARANGEMENTER