Cykling

Cykling er konditionstræning på en motionscykel, hvor du på et hold
bliver guidet igennem af en instruktør, som sørger for, at du får sved på panden.
Hastigheden og belastningen på cyklen justeres flere gange i løbet af timen i takt med musikken, så du får det optimale udbytte af træningen.

Easyline

Easyline består af faste stationer, der i én og samme bevægelse træner to muskelgrupper ad gangen, således at hver øvelse aktiverer mere end én muskelgruppe. Det er denne funktion i Easylines koncept, der gør det til noget unikt og nyskabende indenfor cirkeltræning.
Udover de faste stationer er der et utal af varierede stationer, som sættes ind mellem de faste stationer” Ønsker du højt humør og høj puls så er cirkeltræning noget for dig.

Stram op

Stram op er en time med opstrammende og styrkende øvelser. Der er fokus på de store muskelgrupper som ben, balder, ryg, mave, bryst og arme. Der trænes meget med egen kropsvægt, men også med redskaber som håndvægte, body-bars, redondo-bold, elastik og stepbænk.
Der arbejdes med let vægt, og mange gentagelser. Holdet er begynder-venligt, og alle øvelser bliver instrueret.  Grundig opvarmning er en vigtig del af timen, så hele kroppen bliver forberedt på planlagte program. Programmet varierer fra gang til gang med forskellige øvelser, der arbejder hele kroppen igennem.

Zumba

Ordet “Zumba” betyder at bevæge sig hurtigt og have det sjovt - og det er præcis dækkende for denne motionsform!
Ved brug af inspirerende musik sammen med enkle dansetrin, kommer din forbrænding i vejret og kroppen fyldes med energi – samtidig med at det er sjovt og nemt at lære. Zumba danses uden partner, og træningen består af opvarmning, bevægelser til at øge af pulsen, mindre danseserier og afslutningsvis udstrækning af krop og muskler.
Når man danser Zumba, er det vigtigt at have gode indendørs gummisko på samt træningstøj, som man kan bevæge sig frit i.
  

Yoga

Der er fokus er på den fysiske del af yogaen, som øger din styrke, smidighed, balance og kropsbevidsthed. Stillingerne opbyggede, så de virker støttende/helbredende på de vitale organer og afbalancerende på stofskifte samt hormon produktion.
Dette hold er for alle, specielt hvis du føler dig stiv og usmidig, er det et godt hold for dig.
Holdet afsluttes med en afspænding, hvor du opnår fordybelse, ro og nærvær, hvor både krop og sind restituerer.
Det er en god idé at medbringe et tæppe, så du ikke kommer til at fryse under afspændingen.
Yoga er bedst i bare tæer, derfor opfordres du, af hygiejniske grunde, til selv at medbringe yoga måtte.
Undgå så vidt muligt at spise og drikke en time før hold start.
Yoga virker udrensende, så husk at drikke rigeligt med vand efter deltagelse på holdet.
Der tages ikke hensyn til graviditet.

Yin Yoga

Yin yoga er en stille, meditativ yoga, hvor hver stilling holdes i længere tid.
Der gives slip på så meget muskel aktivitet som muligt og der arbejdes på at få facia/bindevævet til at blive smidigt, samt at løsne for blokeringer i kroppens meridianer/energibaner.
Når du slapper af i musklerne, bliver dit åndedræt dybere og langsommere, hvilket påvirker dit parasympatiske nervesystem, så du opnår dybere afslapning og ro. Du træner din evne til at være nærværende og mærke hvad der sker i kroppen og øger dermed din kropsbevisthed.
Undgå så vidt muligt at spise og drikke en time før. Yin yoga øger din krops udrensning, så drik gerne rigeligt efter yogaen.
Der tages ikke hensyn til graviditet.

Jumping Fitness

Jumping® Fitness er et dynamisk fitnessprogram, som udføres på specielt udviklede Jumping® PROFI trampoliner.

Jumping® Fitness blev dannet med tanke på at udvikle et træningsprogram, der styrkede kroppen på en positiv og livsglad måde. Grundlaget for Jumping Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobictrin, dynamiske sprint og "powersport"-elementer.

Jumping® Fitness er en fantastisk kardiotræning kombineret med god musik og glade mennesker. Kompleksiteten af øvelserne bevirker, at hele kroppen bliver styrket. Jumping® Fitness er tre gange mere effektiv end løb, hvilket blandt andet skyldes den konstante tyngdekraftsændring, der medfører, at mere end 400 muskler bliver aktiveret samtidig. Jumping® Fitness forbedrer styrkelsen af de komplekse muskler i hele kroppen og er takket være trampolinens bløde affjedring velegnet til genopbygning efter skader. Jumping® Fitness har en gunstig virkning på det kardiovaskulære system, øger lungekapaciteten og den overordnede udholdenhed.

Jumping® Fitness udføres af uddannede instruktører, der er indehavere af "Jumping Basis Diploma". Kurserne håndteres på verdensplan af professionelle mastertrainere.

"Jumping er ikke vanskelig koreofrafi, men er velegnet for alle"

Hit Fit

“Vi danser rock'n roll til 50-ernes rockede rytmer. Twist til 60-ernes Beatles. 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil. Pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af hø...jttalerne!
En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag.”
Koreografierne er simple og alle kan være med.

Cross-Fitness

CrossFitness-træning består af en række konstant varierende og funktionelle øvelser, der udføres ved høj intensitet. Øvelserne er hentet fra styrkeløft, olympisk vægtløftning, styrketræning, gymnastik og sprint/løb. Der bruges redskaber som kettlebells, vægtstænger, medicinbolde, reb og pull-up stativ. I mange øvelser indgår dog også egen kropsvægt.

 Step

Det er en sjov og intens træning med høj puls, hvor man får sved på panden. I timen steppes der op og ned af en stepbænk til god musik med fokus på en koreografi. Trinene sætte sammen i blokke, der i løbet af timen sættes sammen til en serie.

Step forbedrer konditionen, forbrændingen og koordinationsevnen. Bænken kan ændres i højden afhængigt af, hvilke udfordringer man ønsker.

 Passende træningstøj og -sko, en vandflaske og evt. håndklæde er nødvendige til timen.

Ryg/Knæ hold i motionscenteret

 Dette hold er for alle jer der har problemer med knæ og/eller ryg. Holdet er ikke et rigtigt HOLD.
Man træner individuelt med eget program, men Eva er der, og holder øje med at øvelserne bliver godt udført, og inspirerer til nye øvelser og tiltag efterhånden som problemerne forsvinder eller mindskes. Tag gerne eventuelle øvelser fra fys eller andre med, så kigger vi på det sammen. 

 

Du kan se holdplanen her 

Kommende arrangementer

ALLE ARANGEMENTER