Cykling

Cykling er konditionstræning på en motionscykel, hvor du på et hold
bliver guidet igennem af en instruktør, som sørger for, at du får sved på panden.
Hastigheden og belastningen på cyklen justeres flere gange i løbet af timen i takt med musikken, så du får det optimale udbytte af træningen.

Easyline

Easyline består af faste stationer, der i én og samme bevægelse træner to muskelgrupper af gangen, således at hver øvelse aktiverer mere end én muskelgruppe. Det er denne funktion i Easylines koncept, der gør det til noget unikt og nyskabende indenfor cirkeltræning.
Udover de faste stationer er der et utal af varierede stationer, som sættes ind mellem de faste stationer” Ønsker du højt humør og høj puls så er cirkeltræning noget for dig.

Stram op

Stram op er en time med opstrammende og styrkende øvelser. Der er fokus på de store muskelgrupper som ben, balder, ryg, mave, bryst og arme. Der trænes meget med egen kropsvægt, men også redskaber som; håndvægte, body-bars, redondo-bold, elastik og stepbænk vil blive brugt i forskellige øvelser og variationer. Der arbejdes med let vægt, og mange gentagelser. Holdet er begynder-venligt, og alle øvelser bliver instrueret.  Grundig opvarmning er en vigtig del af timen, så hele kroppen bliver forberedt på planlagte program. Programmet varierer fra gang til gang, med forskellige øvelser der stadig arbejder hele kroppen igennem.

Zumba

Ordet “Zumba” betyder at bevæge sig hurtigt og have det sjovt, og det er præcis dækkende for denne motionsform.
Ved brug af inspirerende musik sammen med enkle dansetrin, kommer forbrænding i vejret og kroppen fyldes med energi – samtidig med at det er sjovt og nemt at lære. Zumba danses uden partner, og træningen består af opvarmning, bevægelser til at øge af pulsen, mindre danseserier og afslutningsvis
udstrækning af krop og muskler. Når man danser Zumba, er det vigtigt at have træningstøj som man kan bevæge sig frit i samt gode indendørs gummisko.
  

Yoga

Der er fokus på styrkelse og smidiggørelse af kroppen. Yoga asanas(yoga stillinger) øger ikke kun din styrke og smidighed, da det er øvelser, som er opbygget, så de også virker støttende/helbredende på de vitale organer, hvormed der opnås afbalancering af stofskifte og hormon produktion.
For at opnå størst effekt af dette hold, anbefales det at forsætte på mindfulness holdet der ligger i umiddelbar forlængelse af dette hold. 
Undgå så vidt muligt at spise og drikke en time før hold start.
Yoga virker udrensende, så husk at drikke rigeligt med vand efter deltagelse på holdet.
Der tages ikke hensyn til graviditet på holdet. Yoga kan være meget gavnlig under en graviditet, men kræver at programmet er tilpasset for gravide.

Yoga/Stræk

Føler du dig stiv og usmidig, vil du kunne opnå store fordele ved at deltage på holdet.
Yoga/stræk er Yin inspireret yoga, hvor der kun arbejdes med stræk, de enkelte stræk holdes i minimum 3 minutter af gangen.
Når strækket holdes i længere tid, giver det mulighed for at spændinger der sidder i bindevævet kan give slib. Sammensætningen af strækkene er desuden med afsæt i at afbalancere meridian og chakraenergierne.
Meget lav fysisk aktivitet, så varmt løstsiddende tøj anbefales.
Undgå så vidt det er muligt at spise og drikke en time før yoga/stræk.
Yoga/stræk virker udrensende og det anbefales, at du drikker rigeligt med vand efter deltagelse på holdet.
Er du gravid frarådes det at gå på dette hold.

Mindfulness

Mindfulness starter med åndedræts øvelser og blid yoga med det mål om at have fuld opmærksomhed på, hvad der sker i kroppen i det øjeblik hvor øvelsen laves. Dermed skærper vi kropsbevidstheden, kommer tilbage til os selv og minimerer mængden af tanker, der omhandler fortid og fremtid.
Derefter en guidet meditation, for at opnå en tilstand af ro og nærvær, hvor både krop og sind kan restituere.
For at opnå bedst mulig effekt af dette hold, anbefales det at deltage på yogaholdet, der er lige før dette hold.
Der tages ikke hensyn til graviditet på holdet. Vejrtrækningsøvelser kan være meget gavnlige under en graviditet, men det kræver at øvelserne er tilpasset for gravide.

Latter yoga

Latter styrker immunforsvaret, løsner op for spændinger, mindsker stress og gør underværker på krop og sind. 1 min fri latter, forbrænder efter sigende, lige så mange kalorier som 10min intensiv træning i romaskine. Jeg vælger latter……
Latteryoga blev opfundet af den indiske læge Madan Kataria i 1995.  Han kombinerede lette yoga øvelser med lege og falsk latter. Hjernen kan ikke kende forskel på ægte og falsk latter, så under falsk latter frigives der de samme lykkehormoner, som under naturlig latter.
Latter yoga er i al sin enkelhed, lette yoga øvelser bygget ind i lege, hvortil man laver falsk latter. Efter ca. 30 minutter med let yoga og falsk latter, er der fri latter.
Måske er det ikke sket siden din barndom, men mon ikke vi alle har oplevet at få grineflib, der hvor man bare ikke kan stoppe med grine, selv om der egentlig ikke er noget at griner af. Det er hvad der sker under fri latter.
Vi slutter af med guidet afspænding og stilhed, så tag et tæppe med.

Pump & Power

Pump & power er en time med fokus på styrke – og powerøvelser. Dette hold er til dig der ønsker at tage din træning til næste niveau. Til styrkeøvelserne bruges primært håndvægte, vægtstang med forskellig vægt, samt stepbænk. Der arbejdes med tung vægt og få gentagelser, og lav vægt med mange gentagelser. Målet er en stærkere og tonet krop.
Powerdelen består af forskellige cardio øvelser med høj intensivitet. Her kan man virkelig brænde helt igennem. Her arbejdes tit i korte intervaller. (H.I.I.T) Målet er at forbedre kredsløb og kondition.
Kombinationen af styrke – og powerøvelser, giver en høj fedtforbrænding samt hurtige resultater i din træning. Valget af vægt og belastning bestemmes selv af den enkelte deltager, men der forsøges at motivere til individuelle forbedringer, og der støttes op om ønskede målsætninger.
Holdet er uden faste koreografier. Timen indledes og afsluttes med henholdsvis opvarmning og cooldown/udstrækning.  

Puls & Styrke

Puls & styrke er baseret på styrkeøvelser og konditionstræning, med høj intensivitet.
Træningen er meget varierende både gennem timen, og fra gang til gang. Musikstil er ligeledes skiftende og tilpasset til øvelsernes intensitet. 
Holdet er såkaldt ”freestyle-time” som betyder at instruktøren har frie tøjler til at sammensætte timen. Det giver plads til kreativt brug af forskellige redskaber og udstyr til styrkeøvelserne. Til kondition og puls kan timen både rumme dans og/eller intense cardio øvelser. Der arbejdes også med både lange, og korte intervaller, samt cirkeltræning.
Målet er at forbedre sin kondition og styrke, på en sjov, alsidig og varierende måde. Alle kan deltage, og man styrer selv intensitet og belastning. Opvarmning er let koreografi hvor alle kan være med.  

Crossdance

Crossdance™ er et dance fitness koncept, som er modulopbygget. Vi danser efter det berømte Crossdance™ hjul, som du vil blive introduceret for og lære at kende når du møder op på en time.
Modulerne er: dance, bodytoning, cardio og balance, og er nøje sammensat og kommer i en rækkefølge, så du får den mest optimale træning. Hvorend du danser Crossdance™ i Danmark eller i udlandet vil der ikke blive afviget fra ombygningen af timen. Du vil som deltager vide præcis, hvornår vi skal igang med de forskellige moduler

KettleCross

På KettleCross holdet arbejdes med funktionelle og dynamiske styrkeøvelser.
Hovedsageligt ved brug af kettlebells, men også kropsvægt, medicinbolde, og meget mere.
Øvelserne varieres og sættes sammen således at intensitetsniveauet er højt.
Således vi vil komme til at træne kondition og styrke i samme træningspas, imens du bliver udfordret med øvelser, som vil gøre dig stærkere, hurtigere, mere alsidig og mere udholdende.
Alle øvelser vil blive gennemgået grundigt inden de skal udføres.
Fokus vil være på at udføre øvelserne korrekt og at intensitetsniveauet holdes højt.
KettleCross Training vil oftest bestå af opvarmning, grundig gennemgang af øvelserne og en afsluttende WOD (Workout Of the Day) med en række øvelser, som vil variere fra gang til gang.

Motionsboksning

Boksetræning er for dig som gerne vil udfordres på både styrke og udholdenhed.
Boksetræning er en kombination af slag-, styrke- og konditionstræning. Det er en time med høj intensitet, som laves i mange variationer, hvilket gør træningen alsidig og det bliver aldrig kedelig. I timen benyttes der redskaber som sjippetove, sandsække, bokshandsker, plethandsker, bolde, vægte mm.Der er plads til alle og man er selv med til at sætte tempoet i timen.

 

Du kan se holdplanen her 

Kommende arrangementer

ALLE ARANGEMENTER